daily planner



Stick-it notes

Sunday 25 December 2016

Sydney Melbourne Part 8

Ok, kali ni punya entry adalah tentang restoran halal yang terdapat di pusat membeli belah Harbour Town Melbourne. Nak ke sini dari Ibis Budget Hotel senang je, just naik free tram yang menghala ke arah Docklands antaranya yang bernombor 86. Kalau naik tram yang bernombor 86 ni akan berhenti di Stop D10 - New Quay. Tambang adalah percuma kerana perjalanan termasuk dalam kawasan tram percuma Melbourne CBD.
Tempat yang kami pergi ni namanya Chilli Padi Mamak Kopitiam. Kalau korang masuk ke dalam premis, boleh nampak sijil halal yang dilekat di dinding. Restoran adalah kepunyaan peniaga yang berbangsa Cina tetapi jangan risau kerana barangan yang disediakan adalah halal. Makanan pula adalah selera Malaysia dan Singapura. Kiranya memang masuk tekak kita lah.
Naza dan Yuz masing - masing telah memesan satu set nasi yang berharga AUD15. Dapat nasi dalam portion yang besar, popia goreng 2 ketul, lauk yang boleh dipilih dari set dan juga sebotol air. Kalau korang tak lapar sangat and nak save budget, bolet je berkongsi satu pinggan sekali makan sebab portion orang Oz ni memang besar.
Selepas makan, kami jalan - jalan sekitar kawasan tapi tak membeli apa pun, tak bajet nak shopping barang - barang yang dijual kat sini. Kami just beli barangan macam souvenir je untuk bawa balik pada adik - beradik.
Seterusnya, macam biasa, penceritaan melalui gambar - gambar di bawah :

Yuz di hadapan restoran

Menu yang ada

Pintu depan restoran. Restoran ni di corner lot.

Naza pesan butter chicken. Ni lah rupa butter chicken orang Oz. Macam rendang pun ada,

Yuz order Sweet and Sou Chicken. Sedap. Kalau order set akan dapat popia goreng dua ketul bersama air.

Ni lah menu yang kami order. Lauk boleh pilih dar nombor satu 1 sampai 7. Hanya sah hari bekerja sahaja.

Restoran terletak tak jauh dari landmark ni, Melbourne Star.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...