daily planner



Stick-it notes

Tuesday 15 November 2016

Sydney Melbourne Part 6

Salam semua. Maaf, dh lama sangat dh rasa tak buat posting baru. Sebab utamanya busy memanjang je lately and sebab lain, laptop teman rosak. Huhu
Okay lah, rasa yang baca blog ni pun kebanyakkannya yang jenis nak cari info based on my experiences of the places i went kan? So hari ni naza nak cerita tentang the Eureka Skydeck yang naza and yuz sempat lawat semasa di Melbourne.
Tempat ni tak jauh dari penginapan kami, Ibis Budget Hotel Melbourne CBD, cuma 15 minit berjalan kaki. Tapi kalau rasa dah malas sangat nak berjalan, just amik je tram bernombor 70 / 75 dari Flinders Street Station ke Market Street Station. Untuk pengetahuan, semua tram dalam area Melbourne CBD adalah free of charge. Naza harap satu hari kat Malaysia pun ada perkhidmatan percuma macam ni utk rakyat hasil dari kutipan GST kita..
Oklah, dah tau macam mana nak pergi mai nak cerita pulak tentang harga tiket. Tiket untuk dewasa ialah sebanyak AUD20 bagi akses ke Skydeck. Kalau nak merasa berdiri dalam bangunan dan berdiri atas kaca lutsinar, pengunjung boleh pilih untuk bayar another AUD12 utk pengalaman The Edge. Tiada had masa untuk korang berada di Skydeck manakala untuk The Edge, korang akan masuk by groups and cameras are not allowed. Pekerja di sana yg akan gambar korang and kalah rasa berminat dengan gambar tu, kena beli lah dari kaunter. Maaf, tak ingat pula berapa harga tapi mengikut pakej lah. Boleh pilih nak gambar kecik atau besar, ada siap frame atau tak.
Brrbaloikah berkunjung ke sini?
Well, kalau korang jenis suka tengok pemandangan malam dari tempat tinggi, tempat ni memang wajib pergi walaupun kena bayar mahal. Bagi naza sendiri tak kisah korbankan sebanyak AUD32 untuk merasai pengalaman Skydeck dan The Edge. Pemandangan cantik di suatu malam yang dingin akan menjadi kenangan sampai bila- bila
Pemandangan malam yang memukau.
Warna warni lampu di bandar Melbourne
Worth every penny spent
Bukti sampai. Hehe
Kalau masuk the Edge akan dapat gelang ni secara percuma. Bukti anda berani. Hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...