daily planner



Stick-it notes

Friday 12 June 2015

Otaru Music Box Museum

Tempat seterusnya yg pergi was the Music Box Museum sebab baca review tempat tersebut macam awesome. Ni pulak review dari Ms. Naza Isma ye:

1) Cara nak pergi dari Otaru Canal:
Berjalan ke Otaru Station semula. Dari Otaru Station, ambil train ke Minamiotaru Station. Tambang adalah sebanyak 170yen. Dari stesyen Minamiotaru, berjalan lagi selama 7 minit untuk ke Music Box Museum.

2) Apa yang ada kat sini?
Well, tempat ni bukanlah 100% museum. Memang ada beberapa music boxes lama for display tapi yang lebih banyaknya barangan souvenirs untuk dijual. Most of the souvenirs tu music boxes la. Kagum la juga tengok music boxes yang bermacam bentuk dan bermacam bunyi. Expect to pay at least 500yen per music box.

3) Museum dan persekitarannya :
Sekitar kawasan muzium ni terdapat beberapa kedai yang menjual barangan cenderehati untuk dibawa pulang ke Malaysia. Sila lah jalan2 tengok kalau ada yang berbaloi untuk dibawa balik. Naza pun tak beli banyak, just yang mana ada promo je Naza beli. Lagipun, perjalanan jauh lagi, ni baru tempat pertama yang Naza singgah, so tak perlu la belanja banyak ye dak? Hehehe

4) Ni gambar dalam Music Box Museum ye. Nak tengok banyak gambar sila lah ke FB I..














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...