daily planner



Stick-it notes

Thursday 17 December 2015

Gamcheon Culture Village, Busan

Terkenal dengan jolokan the Santorini of Busan, tempat ini pasti tidak asing lagi bagi peminat K Pop kerana telah menjadi tempat pengambaran bebebapa siri terkenal seperti RunningMan dan Infinite Challenge. Menariknya, kawasan ini adalah penempatan setinggan yang mempunyanyai penghuni dan rumah2 mereka telah dihiasi dengan pelbagai karya seni sehingga menjadikan rumah2nya berwarna warni dan ceria. Terdapat beberapa galeri seni karya artis tempatan dan antarabangsa yang boleh anda kunjungi sambil menikmati pemandangan indah dari atas bukit.
Untuk ke sini dengan menaiki subway, sila naik subway Line 1 ke Stesyen Teosong. Dari stesyen Toesong, korang kena melakukan pendakian sehingga 1.5km. Jika rasa tak mampu, sila dapatkan khidmat teksi kerana memang anda akan letih mendaki untuk ke sini.
Bagi Naza tempat ini wajib kunjung jika ke Busan dan luangkanlah sekurangnya 2 jam untuk menikmati pemandangan, ke galeri2 yang ada dan of course bergambar di tempat2 menarik terutama location pengambaran siri tv kegemaran korang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...