daily planner



Stick-it notes

Saturday 19 December 2015

Busan Tower

Tempat pertama dilawati kami was the Busan Tower. Untuk ke sini, korang kena naik subway Line 1 dan turun di Nampo Station. Ia terletak bersebelahan kawasan membeli - belah yang terkenal di Busan iaitu Nampo-dong.
Bayaran untuk masuk ke observatory adalah sebanyak KRW5000. Kalau rasa sayang nak belanja, korang boleh je ambil gambar sekitar tower ground dan masuk di bangunan sebelah tower yang juga menempatkan pameran setem dari negara Korea Utara, untuk masuk ke bangunan tersebut free je. Ada satu galeri seni di hadapan tower, yang itu kalau nak masuk dinasihatkan beli combination tiket bersama dengan observatory yang bernilai KRW6000. Kalau beli asing tiketnya mahal.
Tempat ni sesuai untuk mereka yang suka nak tengok pemandangan bandar Busan dari aras atas. Actually pemandangan tersebut not too bad sebab struktur geografi Busan yang ada laut dan bukit bakau serta bangunan yang berwarna - warni sudah cukup menarik. Kalau nak dibandingkan dengan N Tower di Seoul, tempat ni less crowded, nak ambil gambar pun senang, tak payah nak berebut ambil giliran dekat spot yang cantik.
#Busan #travel

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...