daily planner



Stick-it notes

Saturday 3 October 2015

Tempat untuk pencinta artis ~ The Madame Tussauds Wax Museum, HK

Selain dari melihat keindahan bandar dan port Hong Kong dari aras tinggi, salah satu tempat yang boleh dikunjungi semasa berada di The Peak adalah Madame Tussauds. Tempat ni merupakan museum lilin yang menempatkan figura terkenal. Antara selebriti yang terdapat di dalam muzium ni adalah Nickhun 2PM, Adolf Hitler, Queen Elizabeth, Elvis Presley, Iron Man, Dato Michele Yeoh, Tiger Woods serta beberapa lagi.
Kami membeli ticket combination untuk ke sini yang berharga HKD300, dibeli melalui website dan redeem tiket di kiosk Madame Tussauds yang terletak di stesyen tram.
Overall, jika anda berminat dengan selebriti, tempat ni patut menjadi one of the must visit place. Namun perlu diingat memandangkan lokasi muzium lilin ini di Hong Kong, kebanyakan wax figures on display adalah selebriti yang terkenal di sana. Naza cukup cemerlang di section yang menempatkan selebriti Korea sebab boleh kenal semuanya, diikuti dengan artis - artis Hollywood tapi menjadi sedikit bosan apabila tidak mengenali kebanyakan artis berbangsa Cina di dalam muzium ini.
Akhir kata, this place is highly recommended for selfie addicts. Hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...