daily planner



Stick-it notes

Monday 10 November 2014

Island hopping, Langkawi

Percutian keluarga ke Langkawi pada bulan Ogos lepas kami spent a day buat aktiviti island hopping. To be frank, Langkawi ni dah tak asing dah buat kami. In fact, this year saja dah empat kali jejak Langkawi tak kira lah pergi backpacking ke, dgn family malah dengan rombongan sekolah pun ada.
Yang lain sikit kali ni sebab buat island hopping coz biasanya memang tak berkesempatan nk buat bila ke sana. Nak buat aktiviti ni kena ke jeti bersebelahan jeti penumpang Kuah terletak bersebelahan yatch club. Boleh sewa satu bot kalau nak naik satu family. Harga sewaan bermula dari RM250. Kalau nak bayar per head pula harga pakej lebih kurang RM35 per head. Ni adalah harga untuk pakej 3 pulau iaitu Pulau Beras Basah, Pulau Lang dan Tasik Dayang Bunting. Expect to pay double or more kalau nak ke Pulau Payar.
Bot bertolak lebih kurang pukul 9 pagi dari jeti dan saya difahamkan ada satu lagi trip waktu petang. Dalam bot ada disediakan life jacket dan ada saiz untuk dewasa dan kanak - kanak. Untuk keselamatan, sentiasalah pakai life jacket sepanjang berada dalam bot.
Tekong bot akan turunkan kita di setiap pulau dalam masa sejam dua dan semasa di pulau boleh la nak bergambar atau berendam. Cumanya di Pulau Lang bot dah tak berhenti kat pulau dah, kita just bagi helang makan dari bot. Sesiapa yang ada kamera bagus - bagus tu sila ambil gambar aksi helang sambar makanan atas air, memang berbaloi.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...