daily planner

Friday, 7 November 2014

Kitano Graceries

Memang tak dinafikan, makanan di Jepun harganya agak mahal. Secara purata, satu meal makanan akan mencecah harga sebanyak RM30 ke atas. Salah satu cara nak jimat is bawa makanan dalam tin atau segera siap - siap dari Malaysia. Selain tu, boleh juga beli bahan - bahan yang boleh dimasak di sana (cara ni mungkin lebih sesuai untuk yang bercuti dengan keluarga).
Sepanjang bercuti di Osaka, saya telah jumpa satu kedai runcit yang menjual makanan halal yang terletak betul - betul bertentangan dengan Masjid Kobe. Kedai ni senang je nak kenal, hiasan luarnya berwarna kuning. Tuan punya kedai adalah seorang pakistan yang berkahwin dengan wanita tempatan dan menetap di Kobe. Kalau tak nak masak, boleh juga kawtim dengan tuan kedai nak makan kat restoran miliknya di hujung blok. Nama kedainya Naan Inn. Hidangan makanan citarasa Pakistannya memang sedap sangat - sangat.
Tuan punya kedai pun suka sangat bila kita cakap kita datang dari Malaysia sebab dah ada beberapa artis terkenal negara kita singgah restorannya makan - makan. Antaranya Dato Siti Nurhaliza, Aizad Amdan dan Zizan Razak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...