daily planner



Stick-it notes

Sunday 5 October 2014

Dari Hotel Diamond ke Universal Studios Japan

Hari yang berikutnya di Osaka iaitu hari ke tiga kami, kami pun tak plan benda lain except masuk Universal Studios Japan. Excited nak masuk Harry Potter theme park sebenarnya. Tiket masuk ke USJ kami dah beli siap - siap di JTB Malaysia semasa MATTA Fair. Harganya RM230 (ikut berapa tukaran yen and RM ye).
Nak ke USJ dari Hotel Diamond Osaka ni tak boleh naik subway. Kena naik JR Loop Line tapi jangan risau sebab stesyen JR dengan hotel ni walaupun tak lah sedekat macam stesyen subway tapi bila berjalan tu tak pecah peluh la. Kiranya kalau sesiapa yang cari penginapan yang sangat strategik dari segi transport, Hotel Diamond ni memang direkeman sangat - sangat.
Stesyen JR yang berdekatan dengan hotel namanya Stesyen Shinimamiya. Jalan straight melepasi stesyen subway dan Family Mart. Kalau dah jumpa Lawson tu maksudnya dah dekat sangat dah dengan stesyen. Memandangkan waktu nak beli tiket train kami tak jumpa instructions dalam Bahasa Inggeris, kami terus beli di kaunter. Cakap je nak ke Stesyen Universal City, nanti akan diterangkan platform yang mana kita kena amik and pertukaran di stesyen mana kita kena buat. 
Perjalanan sehala ke Universal City Station adalah sebanyak 180yen dan kena buat pertukaran di stesyen Nishikujo sebab loop line ni laluan trainnya berpusing, jadi kalau tak tukar, alamatnya kita patah balik la ke stesyen yang kita naik tadi.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...